VarsiFood-hankkeen aamiaistapahtumassa tarjoiltiin huippukokkien valmistama aamiainen paikallisia raaka-aineita hyödyntäen

Turku isännöi kesäkuussa ensimmäistä kertaa suomalaisena kaupunkina Michelin-tähtien julkistamistilaisuutta. Turun yliopiston Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksella (FFF) oli ilo päästä järjestämään 12.6. oheistapahtuma Aistikattilassa yhteistyössä Yrityssalon kanssa.

Kalatuotteiden sparrausta pikavalmennuksella

Varsifood-hanke koordinoi lokakuun vaihteessa järjestettävän Nosta kalaherkkusi kärkeen –tehovalmennuksen varsinaissuomalaisille yrittäjille, jotka tähtäsivät Seafood Innovations –kilpailuun. Valmennuksen tarkoituksena oli antaa eväitä sekä tuotteiden jatkokehitykseen että markkinointiin. Valmennus järjestettiin yhteistyössä kalastuksen innovaatio-ohjelma Blue Productsin kanssa.

Innovaatioviikolta tuoreita ideoita ja uutta yhteistyötä

Ensimmäistä kertaa järjestetty Flavoria Innovation Festival kokosi marraskuussa yhteen eri alojen opiskelijat ratkomaan ruokaketjun yrityshaasteita. Viikon mittaisen innovaatiotapahtuman aikana ryhmät saivat sparrausta asiantuntijamentoreilta, tutustuivat Design Sprint –menetelmään ja harjoittelivat pitchausta puhevalmentajan johdolla. Viikko huipentui ideoiden esittelyyn yrityksille.