Elintarvikealan opiskelija, vastaa yrittäjyysaiheiseen kyselyymme
Osana WiseFood-hanketta olemme julkaisseet elintarvikealan opiskelijoille suunnatun kyselyn yrittäjyyskiinnostuksesta. Kysely on avoinna 30.12. asti.
Osana WiseFood-hanketta olemme julkaisseet elintarvikealan opiskelijoille suunnatun kyselyn yrittäjyyskiinnostuksesta. Kysely on avoinna 30.12. asti.
Flavoria Innovation Festival järjestetään 11.–15.11.2024 yhteistyössä Turun kaupungin kanssa. Tiedossa on intensiivinen mutta antoisa viikko yritysten tarjoamien haasteiden parissa, mutta potissa on tänä vuonna muutakin – nimittäin Japaniin suuntautuva opintomatka.
Flavoria Innovation Festivalin yrityshaasteita kerättiin koko alkuvuoden ajan, ja nyt on aika julkaista ne! Marraskuun innovaatioviikolla opiskelijatiimit pääsevät ratkomaan kestävyyteen, vastuullisuuteen, kiertotalouteen ja tuotekehitykseen liittyviä haasteita mentoreiden ja asiantuntijoiden opastuksella.
Vuoden 2024 Flavoria Innovation Festival pureutuu jälleen ruokaketjun haasteisiin. Tänä vuonna tuomme innovaatioviikolle mukaan kiertotalouden näkökulmaa, ja Innovation Festival järjestetään yhteistyössä Turun kaupungin kanssa.
Vielä ehtii hakea mukaan! BusinessUp on intensiivinen ohjelma, joka tarjoaa mentoroinnin, koulutuksen ja verkostoitumisen, joita tarvitaan kasvun käynnistämiseen – maksutta. Ohjelma on avoin startup-yrityksille, -tiimeille ja hakijoille, joilla on toteuttamiskelpoinen liikeidea.
Turku isännöi kesäkuussa ensimmäistä kertaa suomalaisena kaupunkina Michelin-tähtien julkistamistilaisuutta. Turun yliopiston Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksella (FFF) oli ilo päästä järjestämään 12.6. oheistapahtuma Aistikattilassa yhteistyössä Yrityssalon kanssa.
Flavoria-lounasravintolassa pilotoitiin syksyllä 2022 reilun kolmen kuukauden ajan pintojen puhdistusta kemiallisten yleispuhdistusaineiden sijaan nano-otsonoidulla hanavedellä.
Varsifood-hanke koordinoi lokakuun vaihteessa järjestettävän Nosta kalaherkkusi kärkeen –tehovalmennuksen varsinaissuomalaisille yrittäjille, jotka tähtäsivät Seafood Innovations –kilpailuun. Valmennuksen tarkoituksena oli antaa eväitä sekä tuotteiden jatkokehitykseen että markkinointiin. Valmennus järjestettiin yhteistyössä kalastuksen innovaatio-ohjelma Blue Productsin kanssa.
Blogin kirjoittaja on yksi syksyn 2022 innovaatioviikon ohjaajista, Samuel Piha (KTT, kuluttajatutkimuksen dosentti).
Ensimmäistä kertaa järjestetty Flavoria Innovation Festival kokosi marraskuussa yhteen eri alojen opiskelijat ratkomaan ruokaketjun yrityshaasteita. Viikon mittaisen innovaatiotapahtuman aikana ryhmät saivat sparrausta asiantuntijamentoreilta, tutustuivat Design Sprint –menetelmään ja harjoittelivat pitchausta puhevalmentajan johdolla. Viikko huipentui ideoiden esittelyyn yrityksille.





