Opiskelija, ilmoittaudu Flavoria Innovation Festivaliin ja hae mukaan opintomatkalle Japaniin

Read this post in English

Flavoria Innovation Festival järjestetään 11.–15.11.2024 yhteistyössä Turun kaupungin kanssa. Tiedossa on intensiivinen mutta antoisa viikko yritysten tarjoamien haasteiden parissa, mutta potissa on tänä vuonna muutakin – nimittäin Japaniin suuntautuva opintomatka, joka toteutetaan joulukuussa 2024 Turun kaupungin ja Sasakawa-säätiön mahdollistamana.

Innovation Festival järjestetään osana EU:n osarahoittamaa ”WiseFood – resurssiviisaat ruokaketjut” -hanketta.

Mikä Innovation Festival on?

Flavoria Innovation Festival on 11.–15.11.2024 järjestettävä opiskelijoille suunnattu viikon mittainen innovaatiotapahtuma, jonka aikana monialaiset tiimit ratkovat yritysten tarjoamia haasteita.

Tänä vuonna mukana on upeita haasteita, jotka liittyvät vastuullisuuteen, kiertotalouteen, tuotekehitykseen ja kotimaiseen ruokaan. Haasteet tarjoavat Hunaja-Salo, Birkkalan tila, Unica ravintolat, Turun Osuuskauppa ja Raisio Oyj.

Tapahtumaviikon kieli on englanti, ja mukaan voivat ilmoittautua eri alojen opiskelijat aina ammattikouluista korkeakouluihin. Viikon aikana työskennellään maanantaista perjantaihin noin klo 12-17. Lisäksi noin kahta viikkoa ennen innovaatioviikkoa (loka-marraskuun vaihteessa) järjestetään 1,5-2 tuntia kestävä orientaatiotapahtuma, jonka ajankohta tarkentuu vielä. Ennen innovaatioviikkoa opiskelijoiden on myös palautettava ennakkotehtävä.

Miksi osallistua?

• Motivoivat yrityshaasteet
  • Verkostoitumista muiden opiskelijoiden ja yritysten edustajien kanssa
  • Sparrausta alan asiantuntijoilta
  • Design Sprint -menetelmä tutuksi
  • 2-5 opintopistettä; tutustu kurssiin tarkemmin opinto-oppaassa

Lue lisää Innovation Festivalista

Ilmoittautuminen

Ilmoittautumisen yhteydessä saat asettaa yrityshaasteet suosikkijärjestykseen. Opiskelijat pyritään jakamaan haasteryhmiin ensisijaisten toiveiden perusteella. Ilmoittautuminen päättyy 20.10.2024.

Turun yliopiston opiskelijat

Ilmoittaudu opintojaksolle Peppi-järjestelmän opiskelijan työpöydän kautta. Kirjaudu sisään ja kirjoita yläreunan Hae opintoja -kenttään ”MEDV1020 Flavoria Innovation Festival”. Ilmoittaudu toteutukselle ja vastaa ilmoittautumisen yhteydessä pyydettyihin kysymyksiin.

Muiden korkeakoulujen ja oppilaitosten edustajat

Ilmoittaudu mukaan Konstan kautta ja vastaa kaikkiin pyydettyihin kohtiin. Jotta voimme rekisteröidä Turun yliopiston ulkopuolisia opiskelijoita opintojaksolle, meidän on kerättävä henkilötietosi, joten vastaathan huolellisesti.

Mikäli sinulla on kysyttävää kurssista tai ilmoittautumisesta, tavoitat meidät osoitteesta flavoria@utu.fi.

Miten voin hakea mukaan Japanin-matkalle?

Tänä vuonna Innovation Festivaliin osallistuvilla opiskelijoilla on upea mahdollisuus hakea mukaan Japaniin noin viikon mittaiselle vastuullisuuteen ja ruoan kiertotalouteen liittyvälle opintomatkalle, jonka tarjoavat Turun kaupunki ja Sasakawa-säätiö. Matka toteutetaan joulukuussa 2024 (todennäköisesti 6./7.–15.12.), ja se suuntautuu Obusen kylään Naganon prefektuurissa, Tottoriin ja Tokiossa sijaitsevaan Suginamin erillisalueelle.

Päätös mukaan pääsevistä opiskelijoista (4–5 kpl) tehdään heti Innovation Festivalin päätyttyä. Valintaan vaikuttavat motivaatiokirje sekä suoriutuminen Innovation Festival -viikon aikana. Sekä Innovation Festival että Japanin-matka kerryttävät opintopisteitä (2 + 2 op).

Toimi näin:

1. Ilmoittaudu mukaan Flavoria Innovation Festivaliin edellä mainittujen linkkien kautta.
  2. Kirjoita enintään yhden sivun mittainen motivaatiokirje, josta käyvät ilmi seuraavat asiat:

– Miksi juuri sinun pitäisi päästä mukaan Japaniin?
    – Millainen suhde sinulla on kiertotalouteen?
    – Sitoudutko osallistumaan Flavoria Innovation Festival -viikkoon marraskuussa 2024?
    – Oletko valmis matkustamaan Japaniin joulukuussa 2024 ja sitoutumaan siellä järjestettävään ohjelmaan?
    – Yhteystietosi ja koulutustaustasi

3. Lähetä kirjeesi meille osoitteeseen flavoria@utu.fi viimeistään 30.10.2024. Kirjoita viestin aiheeksi ”WiseFood / Japani”.

Matkaa koskevat lisätiedot

Japanin-matkalle voivat hakea Flavoria Innovation Festivaliin osallistuvat opiskelijat. Lähettämällä hakemuksen sitoudut lähtemään matkalle, mikäli tulet valituksi. Jos haluat vetäytyä hausta, se on tehtävä viimeistään 30.10.2024 ilmoittamalla siitä osoitteeseen flavoria@utu.fi. Jos tulet valituksi matkalle, peruutus on mahdollista vain terveydellisistä ja muista pakottavista syistä.

Matkan järjestelyistä vastaa Turun kaupunki, ja ohjelma tarkentuu syksyn aikana. Opiskelijoiden lennot, majoitus, ruokailut (aamiainen, lounas, päivällinen) sekä vakuutus maksetaan. Opiskelijan tulee varmistaa, tarvitseeko hän viisumia Japaniin (Suomen kansalaisilta ei vaadita viisumia alle 3 kk:n vierailuihin). Viisumiasioissa neuvoa saa tarvittaessa Turun kaupungilta.

Lue uutinen vastaavasta opintomatkasta Japaniin vuonna 2023